joi, 1 septembrie 2011

Crema reparatoare si hidratanta cu Tamaie

Crema reparatoare si hidratanta cu Tamaie
O crema cu puternice proprietati de hidratare, reparare si de intinerire a pielii avand un parfum bogat, picant de tamaie. Vechii egipteni considerau ca aroma de tamaie aduce bogatie si prosperitate.

Crema contine tamaie pura, ce tonifica si purifica pielea facand-o mai sanatoasa fiind ideala pentru un ten ridat , matur, tern, imbunatatind structura si textura pielii.

De mare ajutor in tratarea acneei, amelioreaza cicatricile, inflamatiile, vindeca ranile si combate infectiile. Este un bun remediu in dureri musculare, artrita, reumatism, amelioreaza varicele iritate.



Mai poate fi utilizata pentru: noduli la sani, la tiroida, sub brat, lipoame, hemoroizi, eczeme. Vindeca ranile dar nu se aplica direct pe rana deschisa, ci se unge cu crema in jurul ei.

Amelioreaza sau in unele cazuri trateaza vergeturile. Acestea sunt linii fine ale corpului, ce apar ca urmare a distrugerii tesutului subcutanat in urma cresterii rapide in greutate si a intinderii excesive a pielii. In special femeile gravide dezvolta vergeturi in timpul sarcinii, iar la foarte multe tinere vergeturile apar inca din adolescenta.

Crema nu poate sa faca minuni vindecand complet, dar macar amelioreaza si imbunatateste aspectul, ajuta pielea sa se restructureze iar fibrele sa se refaca. Dar cu multa rabdare, masand pielea zilnic, timp indelungat ( cel putin 2 luni ), este posibil sa aveti rezultate surprinzatoare.

Mod de folosire in tratarea diferitelor probleme: 

Reumatism, varice, eczeme, noduli, lipoame, inflamatii, rani - seara la culcare se pune in strat gros pe zona afectata, deasupra un tifon care se prinde cu leucoplasc. Se lasa pana a doua zi. In cazuri mai grave se lasa pana la 12 ore pe zi sau mai mult.

Vergeturi, cicatrici, hemoroizi, artrita, dureri musculare - se aplica crema pe zona afectata in fiecare seara, in strat subtire printr-un masaj circular, pana la intrarea cremei in piele.

Hidratarea si intretinerea tenului, inclusiv in zona ochilor - se aplica in strat subtire printr-un masaj usor, pana la absortia completa a cremei in piele. Se foloseste exact ca o crema normala, dimineata si seara.

Furunculi, rani infectate cu crusta formata deasupra - se pune crema in strat cat mai gros pe toata portiunea afectata, iar deasupra se lipeste un plasture. Se schimba la 6 - 12 ore si se aplica pana la vindecarea completa a tesutului vatamat. Ajuta si la vindecarea cicatricilor.


Ingrediente necesare: 

- 100 ml ulei de cocos
- 5 - 20 grame tamaie pisata *
- ceara de albine de marimea unei nuci
- emulsionant vegetal ( ajuta pentru a crea o textura fina, penetranta )
- 50 ml apa plata sau distilata *
- 20 picaturi conservant vegetal

* Cantitatea de tamaie variaza in functie de destinatia cremei. Daca doriti o crema hidratanta si reparatoare pentru fata si ochi adaugati doar 5 grame de tamaie. Pentru probleme mai grave cantitatea poate sa ajunga la 20 gr tamaie la 100 ml ulei de cocos.

* Apa se poate inlocui cu apa de portocal sau cu suc proaspat de ghimbir.

Tamaia are o aroma: picanta, lemnoasa, condimentata, balsamica, orientala. Pentru a intesifica mirosul sau ai spori calitatile terapeutice puteti adauga cateva picaturi de ulei esential.

Tamaia este complementara cu aromele de: lamaie, portocala, smirna, bergamota, lavanda si ambra.

Actiune farmacologica tamaie: antiinflamatoare, antiseptica, carminativa, astringenta, cicatrizanta, diuretica, expectoranta, emenagoga, tonic general. Folosita cu succes in afectiuni dermatologice si ale aparatului respirator, trateaza astmul, bronsite, cataruri, laringite, utila in afectiunile aparatului urinar, in cistite, dismenoree, metroragii, candidoze si tricomonoze. Este un bun tonic uterin si are efect calmant in timpul travaliului.


Atentie! - Nu cumparati tamaie decat din magazine specializate sau din sursa sigura. Un ultimii ani tamaia naturala a fost inlocuita cu cea sintetica. Chiar si in marea majoritate a bisericilor, tamaia este sintetica, cea mai vanduta fiind cea parfumata de culoare roz. Pentru fumigatii, conuri si betisoare este buna, dar in creme sau luata intern ca un medicament este periculos de nociva!


Mod de preparare:

Se piseaza tamaia intr-un mojar, pana se obtine o pudra fina de culoare crem.  Se adauga uleiul de cocos ( se poate inlocui cu unt clarifiat sau cu ulei de masline ), amestecand bine. Se lasa sa se odihneasca o ora apoi punem uleiul si tamaia pe foc la bain-marie timp de jumatate de ora pana se formeaza un sediment ( se arunca ) pe fundul vasului.

Strecuram si turnam compozitia intr-un vas curat, adaugam ceara de albine si emulsionantul vegetal, amestecand in continuare pana la  topirea acestora si omogenizarea compozitiei.

Daca este necesar mai punem compozitia rezultata pe foc la bain-marie. Dupa ce se raceste, adaugam apa iar la sfarsit conservantul. Folosim un mixer pentru omogenizare. Mixam timp de 3 minute, lasam in pauza 10 minute dupa care mai mixam din nou inca 3 minute.

Cine doreste poate sa mai adauge la sfarsit uleiuri esentiale, nu mai mult de 10 picaturi.

Se poate pastra la temperatura camerei pana la 6 luni, in recipiente de sticla inchise la culoare.


30 de comentarii:

  1. Calina din Bucuresti1 septembrie 2011 la 19:53

    Buna! Spune-mi te rog si mie de unde ai retetele astea ca ma innebunesti... mai am putin si turbez. Atat de putine ingrediente folosite, atat de usor de facut si extrem de folositoare. Iar lumea e orbita de chimicalele (numite cosmetice) de firma din comert!
    Sunt pasionata de tot ce e natural dar nu am cunostintele necesare pentru a prepara ceva.

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi pare rau sa aud ca turbezi, anunta-ma sa-ti prescriu un leac! Retetele sunt personale. Daca vrei sa reusesti sa-ti faci un produs natural cu adevarat eficient, invata putina chimie, biologie, cate putin din anatomie...si rabdare multa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, doresc sa fac reteta de fata si ochi cat si cea de tamâie.l Imi poti spune , te rog de unde sa cumpar ingredientele? Multumesc mult

      Ștergere
    2. Buna, elena!
      Marea majoritate a ingredientelor le cumpar de pe elemental.ro.
      Tamaia mi-o aduce cineva la comanda. Nu am gasit-o la nici un magazin sau de vanzare online asa ca nu stiu ce sa-ti spun. Cea de la biserica sau din piete este artificiala.

      Ștergere
  3. Ms. pentru reteta. Eu am reumatism la umar si nu am reusit cu medicamente sau unguente din farmacie sa ma vindec. Nu stiu daca mi se pare mie sau imi trece cu crema de tamaie facuta exact dupa indicatiile de pe blog. Oricum dupa o satamana de masat simt ca durerea s-a mai etenuat. Nu complet, dar sunt multumita de rezultat.
    P.S. Felicitari pentru blog! Citesc in fiecare seara cate putin inainte de culcare...sper sa nu te opresti din scris. Am devenit dependenta de blogul tau...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. buna,ma incanta aceasta reteta,dar te rog spune mi gramajul care trebuie folosit la emulsionat vegetal...si daca poate fi folosita in special pentru ....precizez ca am 23 ani....multumesc anticipat ....ana

      Ștergere
  4. buna ,am revenit:in special pentru acnee,si daca pot inlocui tamaia pisata cu uleiul esential de tamaie si daca are acelasi efect....multumesc anticipat.ana

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna, depinde de uleiul esential. Daca este pur si recomandat pentru piele da, se poate. Daca este cel recomandat doar in aromoterapie, nu.

    RăspundețiȘtergere
  6. BUNA,MULTUMESC CA MI AI RASPUNS DAR TE ROG SPUNE MI GRAMAJUL CU APROXIMATIE....MULTUMESC ANTICIPAT....ANA

    RăspundețiȘtergere
  7. apreciez gestul care il faci.sunt retete inedite si ce se vede din toate comentariile care le pui este ca DEPUI SUFLET in tot ceea ce faci.felicitari si multumesc ca te-am gasit

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna. As dori si eu o cutie din crema reparatoare cu tamaie. Este cel mai indicat sa o cumpar de la tine, avand in vedere ca stii cum trebuie preparata. Daca se poate sa-mi trimiti crema, lasa-mi te rog un mesaj pe adresa mea de mail: rzeagleeye@gmail.com. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  9. si eu as dori sa cumpar o crema direct preparata. daca se poate , lasa-mi te rog un mesaj pe adresa de mail .. liliana_del_sol@yahoo.com. multumesc mult. as dori crema cosmetica si un pt articulatii

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna...am o mare rugaminte la tine...nu stiu daca ai mai facut asta...vad ca mai sunt si alte persoane care doresc...platesc oricat pt crema asta...mama are niste varice groaznic de dureroae...din pacate nu se pot opera pt ca am descoperit de curand ca are o tumora maligna pe creier...motiv pt care orice alta operatie i s a interzis...te rog din suflet sa ma ajuti...eu nu sunt in tara si mi e foarte greu sa gasesc toate ingredientele pe net...daca ma poti ajuta adresa mea de mail este:alina_capatina20@yahoo.com....astept un raspuns de la tine...multumesc

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna ziua.ma lupt cu 2 probleme mari,vase sparte pe fata , pe care un dr mi e a dat u lasee si m a nenorocit,toata fata e numai urme , pete si coji...
    2-bataturi f mari la picioare,oase iesite la degetele mari,risc sa nu ma i pot incalta cu nimik.
    va rog sa mi preparati cate 2 cutii creme si platesc ramburs.
    am 40 ani si cred ca mor cu problemele astea.
    multumesc din suflet
    adresa :yrysdana@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna ziua.ma lupt cu 2 probleme mari,vase sparte pe fata , pe care un dr mi e a dat u lasee si m a nenorocit,toata fata e numai urme , pete si coji...
    2-bataturi f mari la picioare,oase iesite la degetele mari,risc sa nu ma i pot incalta cu nimik.
    va rog sa mi preparati cate 2 cutii creme si platesc ramburs.
    am 40 ani si cred ca mor cu problemele astea.
    multumesc din suflet
    adresa :yrysdana@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  13. As dori un e-mail sau o modalitate de contact. As vrea si eu o crema din aceasta cu tamaie. Se poate?!

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna seara
    M-ar interesa sa achizitionez aceasta crema?Faceti si spre vanzare?Multumesc mult.O seara frumoasa!Adresa mea de email este danyela_fufy@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  15. SFATURILE DE NOTA ZECE CU PLUS
    Cele mai tari creme sunt totusi cele coreene,originale de la mama lor nu falsuri de doua parale....si asa originale preturile sunt rezonabile iar calitatea nemteasca super calitate
    BB CREME SKIN79 ,gama completa pentru toate tenurile cu spf 50 si ingrediente f bune ,ecologice si fara parabeni .Au gama de melc fantastica cu masca instant ,simti cum intr-un timp scurt pielea ta e mult mai fina,bb crema snali si syn ake,serumurile ,crema de noapte ,toner consistent ,lotiunea care merge si la vergetri si la burtica dupa nastere,toate cu concentratii maxime pana la 95%
    .Au gama de venin de vipera care inlocuieste bine botoxul,si serumurile la numai 50 lei 30 gr ,fantastice.
    Sunt pe on line www.skin79.ro si pe facebook cu transport gratis si mostre pentru a testa produsele.
    .MERITA BB CREMA SI BB CLENCERUL, uN PRIM PAS ,SPRE UN TEN PERFECT

    RăspundețiȘtergere
  16. Formulele pe care le promovezi sunt de vis ,Adevarul este ca trebuie sa folosim si naturiste si facute dupa retete interesante si bb crem-iste cum ne spun unii .Trebui sa alternam si sa fim foarte atente la ingredientele din compozitie.Asta cu tamaia dar si cu melcul si veninul sunt sok

    RăspundețiȘtergere
  17. Buna seara.
    Ma intereseaza sa cumpar aceasta crema cu tamaie.Va rog sa ma contactati la adresa de email mirela_parcalabu@yahoo.com.Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  18. Buna ziua.
    Ma intereseaza sa cumpar aceasta crema cu tamaie.Va rog sa ma contactati la adresa de email vioreltig@yahoo.com.o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  19. Va rog din suflet trim si mie crema de tamaie si ce trat aveti arterita mama are o rana de trei luni va rog mult la adrea loly _gel2000@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  20. buna ! ma intereseaza doua creme, una pentru varice si una pentru ten. me_anna_marya@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  21. Buna! ma intereseaza o crema pentru lipoame.
    sv14maf@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna, eu am primit niste rasina de brad. Sta deja de 1 an si s-a intarit suficient pt a o putea pisa. Tamaia este de fapt rasina. Mult succes la toata lumea.

    RăspundețiȘtergere
  23. Buna, eu am primit niste rasina de brad. Sta deja de 1 an si s-a intarit suficient pt a o putea pisa. Tamaia este de fapt rasina. Mult succes la toata lumea.

    RăspundețiȘtergere
  24. DE UNDE LUATI TAMAIE DE CALITATE BUNA?vreau sa iau si eu!va rog, mersi

    RăspundețiȘtergere
  25. Buna ziua, as vrea si eu sa cumpar o crema de tamaie daca se poate, cu plata in avans sau ramburs, cum preferati. Adresa mea este vivonline9@gmail.com. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  26. Buna ziua.
    Ma intereseaza sa cumpar aceasta crema cu tamaie.Va rog sa ma contactati la adresa de email: gabizoto@yahoo.co.uk.
    De unde luati tamaie naturala? Va rog mult sa ma ajutati sa cumpar si eu. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  27. Buna ziua
    As dori sa achizitionez aceasta crema.
    Va multumesc
    Mail manu208202@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere

TOP Saptamanal din cele mai citite articole

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...